برای شناخت بیشتر مخاطبان عزیز سایت، در این بخش به انواع همایش ها و تعریف آنها پرداخته ایم تا روند بررسی و اجرای آن را به راحتی شناخته و انجام دهند.

کنگره

شرکت کنندگان آن، نمایندگان دولت ها و سازمان ها یا متخصصان امور فرهنگی، ادبی، علمی، اجتماعی  وسیاسی و بطورکلی متفکران هستند که برای بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری درباره موضوعی ویژه گرد هم  می آیند. چنین نشست هایی در سطح ملی یا بین المللی و به صورت دائمی یا موقت برگزار می شود. بیشتر  کنگره های بین المللی و جهانی بصورت سالیانه برگزار می شوند. کنگره غالبا برای چند روز طول می کشد و  دارای چندین جلسه همزمان است. کنگره معموال بزرگ تر و رسمی تر از کنفرانس، سمپوزیوم و کارگاه می  باشد.

سمینار

به سلسله سخنرانی های معموال یک روزه اطالق می شود که در آن صاحب نظران برای طرح یا بررسی یک یا  چند مسئله ی تخصصی و به منظور ارائه و مبادله ی اطالعات تازه و یافته های جدید گرد هم می آیند. سمینار  می تواند در سطح محلی، ملی و بین المللی تشکیل شود و تعداد شرکت کنندگان در آن محدود بوده و موضوع  ارائه شده معموال با داوری منسجم اولیه همراه نیست. برنامه کاری یک سمینار با هدف تقویت مهارت های
فراد شرکت کننده تنظیم می شود.

کنفرانس

نشست ها و اجتماعاتي كه به منظور شور و بحث در يك زمينه خاص تشكيل مي شود و در آن، افراد نقطه نظرات  خود را در باره مسايل و مشكالت مهم از طريق سخنراني، جلسات، پرسش و پاسخ، ميزگرد و گزارش مطرح مي
نمايند.  اين نشست ها مي تواند در طي يك روز يا به صورت جلسات دوره اي تشكيل گردد. چنانچه اين جلسات به صورت  ادواري تشكيل شود به آن كنفرانسهاي دوره اي اطالق مي شود.

سمپوزیوم

به جلساتی گفته می شود که در آن متخصصان یک فن، دیدگاه خود را درباره ی یک موضوع واحد از منظرهای مختلف  ارائه می کنند و در ادامه به بحث و تبادل نظر می پردازند .هدف نهایی آن نیز آگاه شدن متخصصان فن از دیدگاه  همکاران خود و در جریان قرار گرفتن از آخرین تحوالت و یافته های رشته تخصصی خود می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *